fredag 13 januari 2017

En fredag

Idag vaknar jag tröttare än vanligt. Skall sluta skriva om hur dotterna sover, varje natt efter ett sovinlägg är dålig. Kan det stämma?!? Som om den lilla filuren skulle känna på sig och skall sätta sig på tvären. Och det gör hon skriftligen också. Ligger på alla sätt man kan i en pinnsäng, ben och händer i alla väderstreck. Men till saken, igår var det en otröstlig Edith som inte kunde somna. Och vaknade titt som tätt gråtandes. 

På eftermiddan kom mamma och pappa till Vasa och hälsade på oss en stund, hurra! Dessutom hade de med sig en sänggavel dom jag några dagar före jul lyckades hitta. Till och med så att gaveln hör ihop med vår säng och för dena summan jag köpte den gör man ingen själv, knappt så man får en tygbit till det priset. Så win win och äntligen har vi en gavel!

Igår hyrde jag ett loppisbord så nu skall det prissättas och imorgon börjar försäljningen. Fastän jag har sålt en hel del sedan flytten så fanns det ändå prylar och kläder att göra sig av med. Har samlat på mig under hela året och kunde säkert hitta mera ännu, för fy vad mycket saker en kan ha! 

Fyndade några sommarplagg åt Edith då jag hämtade prislapparna från loppiset. Blir allt svårare att hitta kläder i större storlekar som är i bra skick. 

Planerade att jag skulle ta på mig springskorna ikväll, det hände inte. Kastar istället upp fötterna i soffan och virkar ett varv eller två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar