onsdag 7 december 2016

Natt ett, två och tre

Natt ett, två och tre bar vi upp vagnen och lät Edith sova i den. Detta för att kunna vagna och lättare lugna ner henne om hon vaknade. 
Edith somnade bra och istället för tutten sover hon med pupu (kaninen) nära sig. Det är jag som har första natten eftersom A skall jobba följande dag. Några gånger vaknade hon till och gnydde lite, men ganska snabbt somnade hon om. Mellan 3 och 4, då hon ofta ätit tidigare nätter, var Edith vaken och verkade pigg men inte hungrig. Hon babblade på och kollade runt en hel del, men jag höll vår plan och lite på en timme tog det före hon somnade om. Tröttare än vanligt var vi nog alla då vi vaknade men vi hade klarat natt ett utan tutt och mjölk.

Dagen gick bra och även den utan tutt, Edith sov 2h, 45min och 45 min.

Andra och tredje natten gick bäst hittills. Edith somnade bra och vaknade första gången kring fyra och somnade snabbt om. Några gånger vaknade hon på morgonnatten, men somnade snabbt om för att ta morgon kring halv åtta. 
Utvilade var vi, senast jag sovit så länge i sträck var Edith ännu inne i min mage!

Det vi märkte tredje natten var att hon rörde sig en hel del i vagnen och vår liggdel börjar nästan bli för liten. Och snart är det också dags att byta till sittdelen. Och eftersom hon sov så bra och vi knappt behövde vagna mera, beslöt vi att flytta henne tillbaka till sängen fjärde natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar